KÓŁKO JĘZYKA NIEMIECKIEGO
Opiekun: mgr Grażyna Sekida
CELE I ZAŁOŻENIA PROGRAMU KÓŁKA JĘZYKA NIEMIECKIEGO:
- motywowanie uczniów do nauki języka niemieckiego;
- rozbudzanie i podtrzymywanie zainteresowania nauką języka obcego;
- rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu oraz mówienia;
- poznawanie kultury krajów niemieckiego obszaru językowego;
- gromadzenie informacji na temat krajów niemieckojęzycznych (położenie geograficzne, największe miasta, ciekawostki: Niemiec, Austrii, Szwajcarii i Liechtensteinu) ;
- kształcenie umiejętności korzystania ze słowników polsko-niemieckich i niemiecko-polskich;
- poznanie niemieckich piosenek i kolęd;
- poznanie niemieckich zabaw i gier dziecięcych;
- poznanie rymowanek, wierszyków oraz baśni niemieckich;
- przyswajanie sobie podstawowego słownictwa poprzez gry, zabawy, zabawy komputerowe.
METODY I FORMY PRACY
- Zabawy dziecięce: „Blindekuh”, „Hallo! Wer bist du?”, „Ich packe meinen Koffer“, „Farbenlehre“;
- Gry dydaktyczne: „Schwarzer Peter“, „Memory”, „Wurfelspiel”, „Domino”,”Puzzle”, „Telefonspiel”;
- Wykorzystanie techniki komputerowej: program komputerowy-„ Nauka i zabawa na okrągło. Język niemiecki dla dzieci”.
- Słuchanie baśni opowiadanych przez nauczyciela – „Der bestrafte Lugner”;
- Słuchanie i czytanie baśni niemieckich „Aschenputtel”- praca z książką;
- Praca ze słownikami polsko-niemieckimi i niemiecko-polskimi;
- Praca z mapą- wskazywanie na mapie krajów niemieckiego obszaru językowego ( Niemiec, Szwajcarii, Austrii, Liechtensteinu ), ich stolic, największych miast, gór, rzek itd.
- Zajęcia manualne – malowanie ilustracji, wykonywa nie kart „Memory”, rysowanie konturów państw niemieckojęzycznych, wycinanie i kolorowanie kart do puzzli – „Deutsche Bundeslander”, zaznaczanie konturów niemieckich Landów i ich stolic.
- Śpiewanie piosenek niemieckich z akompaniamentem na płytach CD;
- Recytacja wierszyków i rymowanek oraz wyliczanek niemieckich.